Tıp Fakültesi
Eğitim ve Öğretim
Tıp Fakültemiz 6 yıl eğitim vermektedir. Eğitim dilimiz, %70 Türkçe, %30 İngilizcedir. Fakültemiz kısmen İngilizce olduğu için öğrenciler, bölümlerine geçebilmek adına kayıt döneminde verilen İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girerler. İngilizce Yeterlik Sınavı 2 aşamalıdır. Birinci aşama seviye tespit sınavıdır. Birinci aşamada istenilen başarıyı (en az % 60) gösterenler ikinci aşamaya girerler. İkinci aşamada başarılı olanlar (en az %60) fakültelerde derslerine başlar. İstenilen İngilizce seviyesinde başarı göstermeyen öğrencilerimiz ise dillerini geliştirmek üzere İngilizce Hazırlık Programına katılır. Bu sınavların telafisi yoktur.
“Bilgi düzeyi yüksek, araştırma ve uygulamalarında ileri teknoloji ve bilişimi etkin şekilde kullanan öğretim üyeleri ile erdemleri karakter haline getirmiş, akademik ve liderlik özelliklerine sahip hekimler yetiştirmek, bilime katkı sağlayan araştırmalar yapmak ve kalitede sürekliliği hedefleyen, eğitime odaklanan, kâr amacı olmayan bir sağlık hizmeti sunmak” misyonu ve “Eğitimde model alınan, bilime yön veren, tarihi birikimi ile insani değerleri önemseyen, lider tıp fakültesi olmak” vizyonu ile tıp eğitimimiz 2020 de yayınlanan Ulusal Çekirdek Eğitim Programına ilave yetkinliklerle oluşturulmuş, özgün Bezmiâlem Çekirdek Eğitim Müfredatı çerçevesinde yürütülmektedir.Fakültemizin eğitimi, sarmal olarak adlandırılan dönemlerden oluşmaktadır. 1. Sarmalda tıp eğitimine temel oluşturacak temel dersler verilir, yaklaşık 3 aylık eğitim dönemini kapsar. 2. Sarmal süresi yaklaşık 1 yıldır ve tüm sistemlerin normal yapısı anlatılır. 3. Sarmalda ise tüm sistemlerin anormal durumları ve hastalıkları anlatılır, süresi 1.5 yıldır. 4. Sarmal klinik eğitimidir. Eğitimin ilk 3 sarmalında teorik derslerin yanısıra mesleki beceri laboratuvarlarında maketler üzerinde pratik eğitimler, öğrencilerin eğitime aktif olarak katıldıkları probleme dayalı öğretim oturumları uygulanmaktadır. Klinik sarmalda stajlar başlamaktadır. Farklı staj gruplarında önce teorik dersler verilmekte daha sonra ilgili bölümlerde öğretim üyeleri eşliğinde hasta başında eğitimler yapılmaktadır. Klinik dönemlerde öğrenciler, aktif olarak eğitime katılacakları, olgu temelli değerlendirme şeklinde pratik uygulamalar yapma şansı yakalarlar.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Fakültemizde eğitimlerin her dönemi mikroskobi laboratuvarı, anatomi diseksiyon laboratuvarı ve mesleki beceri laboratuvarları ile desteklenmektedir. Her dönemde 2 kez yapılan probleme dayalı öğrenim ve olgu temelli öğrenim ile öğrencilerin aktif olarak eğitime katılımları sağlanmaktadır. Eğitim dönemlerinde öğrenciler öğrendiklerini kurumiçi ve kurumdışındaki toplantılarda sunarak yetkinlik kazanmaya devam ederler.
Çıktı Odaklı Eğitim
Tıp eğitiminde bilgi yükü çok büyüktür. Aşırı ve gereksiz bilgi, öğrencileri ezberciliğe itmekte, eğitimin analiz ve sentez düzeylerine ulaşmasına engel olabilmektedir. Bu nedenle Bezmiâlem tıp eğitiminde konular ve düzeyleri yetkinlik derecesine göre başlangıçta planlanmış, konuların yatay ve dikey entegrasyonları anlamlandırılarak planlanmıştır.
Bilimsel Odaklılık Eğitim
Fakültemizde öğrencilerimize bilim insanı yetkinliği kazandırılmaktadır. Bu amaçla Johns Hopkins Üniversitesi ile kapsamlı müfredat ortaklığı anlaşması yapılmıştır. Öğrencilerin bilimsel ve akademik gelişimlerine katkı sağlayacak, bilimsellik komitesi Jonhs Hopkins Üniversitesi öğretim üyeleri ile birlikte yürütülmektedir. Bir buçuk yıl sürecek bilimsellik komitesi sonunda her öğrencimiz bilimsel araştırma yapma ve sunma yetinliği kazanmaktadır. Ayrıca başarılı öğrencilerimiz, son yıl Johns Hopkins Üniversitesi’nde staj imkânı bulacaklardır.
Temel Yetkinlikler Eğitimi
Tıp eğitimi sonunda, öğrencilerimize tıp eğitimi konuları dışında temel yetkinlikler eğitimi verilmektedir. Tüm öğrencilerimize yöneticilik, iletişim, sağlık koruyuculuğu, ekip üyesi olma, bilimsel düşünme, değerler ve sorumluluk sahibi olma yetkinliği kazandırılmaktadır.
OSCE ve Beceri Laboratuvarı
Bezmiâlem müfredatının amacı öğrencilerimizi, mezun olduklarında genç bir tıp doktoru olarak görevlerini yerine getirmek için onları eğitmektir. Bu bakış açısından yola çıkarak klinik problemler etrafında yapılandırılmış sonuca dayalı bir yaklaşımı benimseyen bir program tanımladık. Eğitim programı 6 yıllık bir seviyeye bölündü ve sarmal müfredat programı oluşturuldu. Bu eğitimde yatay ve dikey programlar sağlandı. Kapsamlı Semptomlar ve Durumlar, Çekirdek Hastalıkları/Klinik Problemler, Temel Tıbbi Uygulamalar, Temel Tıp Bilimi, Ünite ve Ders listeleri, Staj grupları gibi verilerden hareketle uygun staj eğitimi olan Kurumsal Çekirdek Programı oluşturuldu. Bunun yanı sıra öğrenci klinikleri ve OSCE Sınav Merkezi, yetenek laboratuvarları olarak geliştirildi ve elektronik sınav için yazılım hizmeti satın alındı.
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi bünyesinde kurulan ilk en kapsamlı OSCE ve Beceri Laboratuvarı, Türkiye’de eğitime yenilikçi bir ruh katarak, temel ve ileri düzey beceri eğitimlerinin bilişsel bilgi düzeyi ile beraber yükselmesini sağlayacaktır. Becerilerin sınıf ortamından gerçek durumlara transferi cesaretlendirilirken, doğru uygulamalar ve tekrar hatırlama oranı ile yeterlilik düzeyi yükseltilmesi amaçlanmaktadır. Böylece eğitim programının ve mezunlarının nitelik artışı hedeflenmektedir. Eğitmenler ise bu en kapsamlı OSCE ve Beceri Laboratuvarlarında kullanılan eğitimlerle, öğrencilerinin eğitim ve değerlendirmelerine aktif olarak katılabilme, alandaki gelişmeleri öğrenme ve uygulayabilme fırsatı bulabilmektedirler.
Tıp Eğitimi Akreditasyonu
Tıp Fakültemiz 'Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)' ve 'Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK)' tarafından gerçekleştirilen akreditasyon belgesi değerlendirme sürecini yapılan incelemelerin ardından başarıyla tamamladı. Yaklaşık bir yılı aşkın süren değerlendirmeler sonucu akredite olmaya uygun bulunan Tıp Fakültemiz, 6 yıl geçerliliği olan akreditasyon belgesini almaya hak kazandı.
Ana Bilim Dalları
Temel Tıp Bilimleri Bölümü
• Anatomi Anabilim Dalı
• Biyofizik Anabilim Dalı
• Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı
• Deontoloji Anabilim Dalı
• Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı
• Fizyoloji Anabilim Dalı
• Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı
• Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı
• Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı
• Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı
Cerrahi Tıp Bilimler Bölümü
• Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı
• Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı
• Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı
• Genel Cerrahi Anabilim Dalı
• Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı
• Göz Hastalıkları Anabilim Dalı
• Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı
• Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı
• Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Anabilim Dalı
• Ortopedi ve Travmatoloji Anabilim Dalı
• Üroloji Anabilim Dalı
• Tıbbi Patoloji Anabilim Dalı
• Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Anabilim Dalı
Dahili Tıp Bilimleri Bölümü
• Adli Tıp Anabilim Dalı
• Acil Tıp Anabilim Dalı
• Aile Hekimliği Anabilim Dalı
• Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
• Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
• Deri ve Zührevi Hastalıklar Anabilim Dalı
• Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı
• Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
• Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı
• Halk Sağlığı Anabilim Dalı
• İç Hastalıkları Anabilim Dalı
• Kardiyoloji Anabilim Dalı
• Nöroloji Anabilim Dalı
• Nükleer Tıp Anabilim Dalı
• Tıbbi Genetik Anabilim Dalı
• Tıbbi Farmakoloji Anabilim Dalı
• Radyoloji Anabilim Dalı
• Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı
• Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı
İş İmkânları
Pratisyen hekimler, aile ve toplum sağlığı merkezleri, acil servisler, diyaliz merkezleri, 112 acil yardım istasyonları, kurum ve iş yeri hekimliklerinde hekim ve yönetici olarak çalışabildikleri gibi uzman oldukları takdirde kamu ve özel hastanelerde çalışabilirler veya muayenehane açabilirler.
Üniversitemiz Tıp Fakültesi, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi veri tabanına yerleşen 39 üniversitenin 129 lisans programı arasında yer aldı. Türk Yükseköğretiminde bir ilk olarak mezunlarımıza yurt dışında birçok kolaylık sağlayacak Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi logolarını Tıp Fakültesi diplomalarımızda kullanmaya hak kazandık. TYÇ'ye yerleştirilen 129 yükseköğretim programının öğrenme kazanımlarının kalite güvencesini sağladıkları YÖKAK tarafından onaylandı ve Yükseköğretim Kuruluna sunuldu.
Türkiye'deki 129 diploma programı mezunları, yükseköğretim ve üst ortaöğretim ile staj yeterliliklerinin ve yurt dışında geçirilen öğrenim dönemlerinin kazanımlarının karşılıklı olarak otomatik tanınmasını sağlayacak.
AB'de mesleki yeterliliklerin tanınmasına ilişkin direktif gereği, profesyonellerin sınır ötesi hareketini mümkün kılarak yurt dışında mesleklerini icra etmelerini ya da istihdam olmalarını sağlayacak. Lizbon antlaşması gereği akademik yeterliliklerin Avrupa'da ve Avrupa dışında tanınmasına imkân sağlayacak.
Tıp Fakültesi Mezunlarımızın TUS Başarıları
2017
yılında Fakülte Birincisi Dr. Hüsna ESENOĞLU TUS’ta Türkiye 151’incisi,
2018 yılında ise
Fakülte Birincisi Dr. Ayşenur YILMAZ Türkiye 102’ncisi,
2019 yılında Dr. Haluk
ÇEVİK Türkiye 26’ncısı, Dr. Anıl TOPAL Türkiye 272’ncisi oldu.
2021 yılında Dr. İmran
Can ÖZDEMİR Türkiye 141’incisi, Dr. Muhammed Esat NURSOY Türkiye 154’üncüsü,
Dr. Muhammed Osman DOĞAN Türkiye 157’ncisi ve Dr. Muhammet Anıl TUĞLU Türkiye
173’üncüsü oldu.
İlk mezunumuzu
verdiğimiz 2017 yılından son mezunlarımızı verdiğimiz 2023 yılına kadar mezun
olan toplam 708 öğrencimizden
- 432 mezun öğrencimiz (%61,01) TUS’ta başarı sağlayarak çeşitli üniversite hastanelerine yerleşirken,
- Bunların içinden toplam 47 mezunumuz kendi kurumlarını tercih ederek Tıp Fakültesinde çeşitli anabilim dallarına uzmanlık öğrencisi olarak yerleşmiştir.
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesinde temel ve klinik bilimler alanında, bağımsız araştırmalar yürütebilecek ve bilime katkıda bulunabilecek nitelikte bilim insanı tıp doktoru yetiştirmek, tıp alanında bilimsel araştırmalara ilgi duyan tıp öğrencilerine eğitim sürelerini en verimli şekilde kullanma imkânı sağlayarak akademik ortamda ve klinikten uzaklaşmadan bilimsel araştırma deneyimi kazandırmaktır.
Bezmiâlem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi 2022-2023 eğitim öğretim yılından itibaren 2. Sınıfı başarı ile bitiren öğrenciler arasında Yükseköğretim Kurumları Sınavı Alan Yeterlilik Testinde, tıp fakültesine yerleşmek için ilgili puan türünde ilk 5000’de yer alan öğrenciler için tip-bilim doktora programı imkânı sunulmaktadır.
Bütünleşik Doktora Programı
Tıp eğitimine dört yarıyıl eklenmek suretiyle tıp doktoru ve bilim doktoru derecelerine yönelik eğitim ve öğretim, uygulama ve bilimsel araştırma faaliyetlerinin bir arada yürütüldüğü tıp-bilim doktorası bütünleşik programının süresi en az sekiz yıldır.
Program mezunları, tıp alanı ve ilgili doktora alanında iki farklı diploma derecesini bir arada kazanırlar.