Page 34 - bvu-katalog-2019

Basic HTML Version

BEZMİÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ
34
“Bilgi düzeyi yüksek, araştırma ve uygulamalarında ileri teknoloji ve bilişimi etkin şekilde kullanan öğretim üyeleri
ile erdemleri karakter haline getirmiş, akademik ve liderlik özelliklerine sahip hekimler yetiştirmek, bilime katkı sağ-
layan araştırmalar yapmak ve kalitede sürekliliği hedefleyen, eğitime odaklanan, kâr amacı olmayan bir sağlık
hizmeti sunmak” misyonu ve “Eğitimde model alınan, bilime yön veren, tarihi birikimi ile insani değerleri önemse-
yen, lider tıp fakültesi olmak” vizyonu ile tıp eğitimimiz 2014’de yayınlanan Ulusal Çekirdek Eğitim Programına ilave
yetkinliklerle oluşturulmuş, özgün ''Bezmiâlem Çekirdek Eğitim Müfredatı'' çerçevesinde yürütülmektedir.
Fakültemizin eğitimi, sarmal olarak adlandırılan dönemlerden oluşmaktadır. 1. sarmalda tıp eğitimine temel oluş-
turacak temel dersler verilir, yaklaşık 3 aylık eğitim dönemini kapsar; 2. sarmal süresi yaklaşık 1 yıldır ve tüm sis-
temlerin normal yapısı anlatılır; 3. sarmalda ise tüm sistemlerin anormal durumları ve hastalıkları anlatılır, süresi 1.5
yıldır; 4. sarmal klinik eğitimidir. Eğitimin ilk 3 sarmalında teorik derslerin yanı sıra mesleki beceri laboratuvarlarında
maketler üzerinde pratik eğitimler, öğrencilerin eğitime aktif olarak katıldıkları probleme dayalı öğretim oturum-
ları uygulanmaktadır. Klinik sarmalda stajlar başlamaktadır. Farklı staj gruplarında önce teorik dersler verilmek- te
daha sonra ilgili bölümlerde öğretim üyeleri eşliğinde hasta başında eğitimler yapılmaktadır. Klinik dönemlerde
öğrenciler, aktif olarak eğitime katılacakları olgu temelli değerlendirme şeklinde pratik uygulamalar yapma şansı
yakalarlar.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Fakültemizde eğitimlerin her dönemi mikroskobi laboratuvarı, anatomi diseksiyon laboratuvarı ve mesleki beceri
laboratuvarları ile desteklenmektedir. PDÖ eğitimleri ile öğrencilerin aktif olarak eğitime katılımları sağlanmak-
tadır. Eğitim dönemlerinde öğrenciler öğrendiklerini kurum içi ve kurum dışındaki toplantılarda sunarak yetkinlik
kazanmaya devam ederler.
Çıktı Odaklı Eğitim
Tıp eğitiminde bilgi yükü çok büyüktür. Aşırı ve gereksiz bilgi, öğrencileri ezberciliğe itmekte, eğitimin analiz ve
sentez düzeylerine ulaşmasına engel olabilmektedir. Bu nedenle Bezmiâlem, tıp eğitiminde konular ve düzeyleri
yetkinlik derecesine göre başlangıçta planlanmış, konuların yatay ve dikey entegrasyonları anlamlandırılarak
planlanmıştır.
Tıp Fakültesi
Eğitim ve Öğretim
TIP FAKÜLTESİ